Affichage de contenus web

Compromís 89 - Reforç de l’assessorament i l'acompanyament per a l’internacionalització del sector agroalimentari valencià

Reforçarem l'assessorament, l'acompanyament i per a l'exportació i internacionalització del sector agroalimentari valencià.

Affichage de contenus web

Iniciativa: Suport a la internacionalització del sector agroalimentari valencià

  • rendicio.departamento: 08 Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball
  • rendicio.estat:

    Assolida

  • rendicio.actuacions:

Actuació 1

Accions de suport a la internacionalització del sector agroalimentari valencià en el Pla de Promoció Exterior

El Pla de Promoció Exterior d'IVACE agrupa totes les accions previstes en els mercats exteriors a fi de promocionar les empreses i productes de la Comunitat Valenciana.

Aquest Pla s'elabora en col·laboració amb les associacions sectorials, les cambres de comerç i l'Institut Espanyol de Comerç Exterior (ICEX) i recull les accions plantejades per les mateixes empreses i sectors.

Entre les activitats promocionals de suport al sector agroalimentari valencià destaquen:

  • Després del confinament, en 2020 van tindre lloc una presentació de vins a Xina, que va ser l'antecedent de la realitzada en 2021.
  • En 2021, l'IVACE va celebrar una sèrie de presentacions de l'oferta d'aliments i vins al Japó amb la participació de 18 empreses valencianes, així com de l'oferta agroalimentària valenciana en Filipines, Xina, Vietnam, Indonèsia, i Kazakhstan. També es va organitzar una missió inversa del sector agroalimentari amb la participació de 25 firmes importadores.
  • S'han realitzat diferents campanyes de promoció dels cítrics valencians en 2020 i 2021 al Regne Unit, Holanda, França, Bèlgica i Alemanya. En 2022 i 2023 s'ha portat a terme una campanya de publicitat dels cítrics de la Comunitat Valenciana a Alemanya, un dels països europeus de major destinació i consum, i al Regne Unit. Amb aquesta promoció de les taronges i clementines valencianes es pretén reforçar i mantindre el seu posicionament com a ensenya de qualitat, sabor i plenes garanties de consum, front al risc de desplaçament per l'entrada de tercers països.
  • En 2022 participaren 24 empreses en dues accions de promoció de l'oferta agroalimentària valenciana a Corea del Sud, Tailàndia i Singapur, mercats asiàtics amb un gran potencial per a les empreses valencianes.

Assolida

Òrgan responsable

Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE)